2008年7月2日 星期三

Hola巴拿馬

  四月份的時候,參加會議的緣故,有機會可以造訪位於中美洲最南部的國家-巴拿馬。
  
  巴拿馬究竟是一個什麼樣的國家呢?台灣邦交國之一;西語是官方語言;最有名的景點是巴拿馬運河。哈!足見我對中南美洲國家的不熟悉。說英語、看國際趣聞、喝星巴克、吃漢堡王就是國際化??

  比起大部分富裕卻不快樂的台灣人,巴拿馬人民過得似乎比較樂活,公車(俗稱紅魔鬼)盡被塗鴉覆蓋;到處可見隨著店家音樂搖擺的行人;當你拍照時,總會有人說:你入鏡我幫你拍(不過也有人相機因此落跑);空服員就坐在我背後翹著腳看起報;大賣場結帳,店員和顧客閒話家常,讓我枯等。這就是熱帶巴拿馬的縮影。我們雖然物質比較充足,但是我們快樂嗎??

  本次有點是半官方行程,在當地出、入境均由咱們台灣駐巴拿馬大使館人員帶領快速通關,算是另一種全新的體驗。比較可惜的是,這次在巴拿馬只短暫停留三天,所以不能進一步認識這加勒比海式的熱情國度。

中南美洲地圖


轉機路線圖(LA-Panama)


紅魔鬼巴士

巴拿馬運河Panama Canal


當地風味餐(早期外交部駐巴拉圭農耕隊人員陳錦華先生開設的餐廳)



2 則留言:

匿名 提到...

hey
There was always a kind of strange feelings left after i read ur blog every time. You are a traveller indeed. Flying form your country to the whole world. Sometimes i envy you though. I found i am getting old and lack of courage to fly, rather settle down. Thus, i am in Brisbane where is such a international city. I have a various life here, quite happy. anyway, i wish you have a safe trip to Korea. Good luck, mate.

匿名 提到...

I am wondering what's your feeling?
I'm glad to hear that you have better life there than in Taiwan.
Auusie girl, being Steady sounds not bad huh.